Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Op deze pagina vind je het antwoord op de meest gestelde vragen.

Monstercollecties

  • Wat zijn monstercollecties?

    Monstercollecties zijn voorbeeldcollecties van schoenfabrikanten. Zij laten deze zien op schoenenbeurzen in binnen- en buitenland aan winkeliers of grootwinkelbedrijven. Een inkoper maakt hieruit een keuze. Monstercollecties bestaan altijd uit kleine maten. Bijvoorbeeld maat 37, 37,5 of 38 voor dames en maat 41, 42 of 43 voor heren. Monstermaatjes koopt deze monstercollecties in. Meestal kopen we de hele collectie. Daardoor kun jij als klant uit heel veel modellen en kleuren jouw keus maken.

  • Een schoen van een monstercollectie is bij Monstermaatjes goedkoper. Hoe kan dat?

    In een normale schoenwinkel is geen ruimte om veel schoenen van dezelfde maat aan te bieden. Dat komt omdat normale schoenwinkels met complete maatseries werken. Monstermaatjes heeft zich juist gespecialiseerd in de verkoop van monstercollecties. Dat zijn veel verschillende schoenen, maar meestal niet in alle maten. Monstercollecties worden bijna altijd in grote hoeveelheden zonder schoenendozen aangeboden. Daarom kan Monstermaatjes deze collecties scherp inkopen en ook weer scherp aanbieden. Jij als klant profiteert tijdens de verschillende verkoopevents dan ook van een voordeel op alle monstercollecties van maar liefst 40% tot 60%! 

  • Waarom zitten er soms kleine gaatjes in de schoenen van een monstercollectie?

    In monstercollecties die buiten Europa geproduceerd worden, zitten vaak kleine gaatjes. Deze heeft de fabrikant aangebracht om te voorkomen dat bij het invoeren in Europa invoerrechten betaald moeten worden. Monstermaatjes accepteert alleen collecties waarbij de gaatjes uitsluitend in de buitenzool zitten. Je kunt deze gaatjes eenvoudig (laten) opvullen. Bijvoorbeeld met vloeibaar rubber, lijm of kit. De gaatjes doen niets af aan de kwaliteit van de schoenen.

Onze Winkel

  • Waarom is de winkel steeds tijdelijk open?

    Daarvoor hebben we drie redenen:

    1. Monstercollecties zijn niet het hele jaar door beschikbaar. Ze komen pas vrij voor de consument als het verkoopseizoen van de leveranciers is afgelopen. De verkoop van de voorjaars- en zomercollectie vindt eind maart, begin april plaats. De verkoop van de najaars- en wintercollectie eind september, begin oktober. Ook hebben we elk jaar tweemaal een shoes- & bagsverkoop aangevuld met riemen
    en andere lederwaren. Daarnaast organiseren we extra verkoopevents als een bepaald merklabel of kledinglabel een mooi aanbod heeft. Wil je meteen op de hoogte zijn van geplande verkoopevents, het aanbod en onze acties? Meld je dan
    aan voor de nieuwsbrief.

    2. Veel van onze klanten komen van buiten de regio. Van Groningen tot Limburg en van Duitsland tot België. Deze klanten maken van een bezoek aan onze gezellige winkel echt een dagje uit. Daarom is het aantrekkelijker om de winkel steeds tijdelijk open te stellen met een groot aanbod.

    3. Voor de verschillende verkoopevents bouwen wij de winkel steeds volledig om. Dat maakt het ook nodig om de winkel dan te sluiten.

Verzending

  • Wat is de levertijd als ik in de webshop bestel?

    Wij verzenden je bestelling uiterlijk binnen twee werkdagen. Bestel je op een werkdag vóór 10.00 uur, dan proberen wij je bestelling dezelfde dag nog te verzenden. Als het ons niet lukt om de levertijd te halen, brengen wij je daarvan direct op de hoogte.

  • Hoe ontvang ik mijn bestelling?

    Je bestelling wordt bezorgd door PostNL of DHL. Meestal tussen 9.00 en 18.00 uur op de eerstvolgende werkdag nadat wij je pakket aan de bezorger hebben meegegeven.

  • Wat zijn de verzendkosten?

    Bestellingen vanaf € 75,00 verzenden wij gratis. Voor bestellingen tot € 75,00 brengen wij € 7,50 verzendkosten in rekening. Past je bestelling door de brievenbus, dan bedragen de verzendkosten € 3,50.

  • Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven. Kan ik dat nog veranderen?

    Heb je een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Stuur een mail naar info@monstermaatjes.nl of een WhatsApp-bericht naar 06 532 12 532. We proberen het bezorgadres dan nog voor je te wijzigen.

Ruilen en retourneren

  • Ik wil een gekocht artikel ruilen. Hoe kan ik dat doen?

    Je kunt een gekocht artikel binnen 14 dagen ruilen op vertoon van je aankoopbewijs. Ruilen kan in de winkel of door het artikel per post op te sturen. Wil je het artikel opsturen, mail dan eerst naar info@monstermaatjes.nl. Vermeld in je mail welk artikel je wilt ruilen en geef aan waarvoor je het wilt ruilen. Wij sturen je dan per mail een formulier voor de verzending. De kosten van verzending zijn voor je eigen rekening.

    Het artikel dat je graag wilt hebben, reserveren wij voor je. Zodra wij jouw retourzending hebben ontvangen en een eventueel prijsverschil is verrekend, sturen wij het nieuwe artikel zonder verzendkosten naar je toe. Een voorwaarde is dat wij het artikel dat je retour stuurt in goede staat ontvangen. Ruil je een artikel voor de tweede keer, dan brengen wij de verzendkosten wel bij je in rekening.

  • Ik wil een artikel dat ik in de webwinkel heb gekocht retourneren. Hoe kan ik dat doen?

    Je kunt artikelen die je in de webwinkel hebt gekocht tot 10 dagen na ontvangst zonder opgaaf van reden retourneren. Uitgezonderd zijn artikelen waarbij sprake is van een prijsactie. Bijvoorbeeld 2e paar halve prijs of extra korting boven op het standaard prijsvoordeel van 40 tot 60%.

    Wil je een of meer artikelen retourneren, mail dan eerst naar info@monstermaatjes.nl. Vermeld in je mail wat je wilt retourneren en vermeld ook het ordernummer. Wij sturen je dan per mail een formulier voor de retourzending. De kosten van retourzending zijn voor je eigen rekening. Deze kosten bedragen ongeveer € 7,25 per pakket. Kijk voor de exacte tarieven op de website van je gekozen vervoerder.

    Voorwaarde voor retournering is dat wij elk artikel ongedragen en in de originele verpakking ontvangen. Hebben wij alles in goede staat ontvangen, dan betalen wij de aanschafprijs aan je terug.

    Is een artikel wel gedragen, beschadigd of is de verpakking meer beschadigd dan nodig is, dan berekenen wij de waardevermindering geheel of gedeeltelijk aan je door.

    Retourneer je ongedragen schoenen zonder kassabon of meer dan 2 maanden na aankoop, dan vergoeden wij in uitzonderlijke gevallen maximaal 50%. De prijssticker moet nog in de schoenen zitten en je dient met een bankafschrift aan te tonen wanneer je de schoenen hebt aangeschaft.

Service en garantie

  • Heb ik garantie op mijn aankoop?

    Ook na je aankoop staat Monstermaatjes voor je klaar. Garantie krijg je met een originele kassabon en binnen 2 maanden na aankoop. Gebreken die niet het gevolg van slijtage zijn, kunnen door een schoenmaker naar keuze gerepareerd worden. Is reparatie niet mogelijk, dan zoeken we samen naar een passende oplossing. Op schoenen die je hebt aangeschaft tijdens een uitverkoop (finale sale) geven wij geen garantie.

    Wij vergoeden geen gebreken die door verkeerd gebruik ontstaan zijn of die niet aan Monstermaatjes verwijtbaar zijn. Bijvoorbeeld slijtage van zolen en hakken, kale neuzen waardoor stiksels loslaten, kapotte ritsen en het loslaten van zolen doordat de schoenen op of bij een verwarming hebben gestaan.

  • Hoe kan ik een klacht melden?

    Heb je een klacht? Meld deze dan zo snel mogelijk in de winkel. Je kunt ook een e-mail sturen naar info@monstermaatjes.nl. Omschrijf kort je klacht in de mail. Vermeld de datum van aanschaf, je adres en telefoonnummer. Stuur als dat mogelijk is een foto mee. Wij zullen na ontvangst van je mail zo snel mogelijk contact met je opnemen.

Staat je vraag er niet bij?

Bel ons via onderstaand telefoonnummer. Wij helpen je graag verder.

+31 (0)653212532

Je kunt je vraag ook aan ons mailen. Wij antwoorden zo snel mogelijk.

info@monstermaatjes.nl